Slipknot



Ja va FAN kan man säga förutom att det va helt sjukt bra! Visserligen har jag inte lyssnat på Slipknot på typ 2 år men den nostalgiska känslan man fick där va helt sjukt mäktig. Dom körde lite nytt samt gott-o-blandat från deras gamla plattor. Children of Bodom inledde bra men dom spelade inte min favorit låt (Kissing the Shadows) så dom får minus poäng. Machine head fick igång några små (och patetiska) circlepits iaf. Men jag hade hoppats på en av deras covers på antigen The Police's 'Message in a bottle' eller Metallicas 'Battery' men jag trode ärligt talat inte att dom skulle köra dom. Men hoppas kan man alltid =)

Här är min top 3 på bästa låtarna ikväll:

1. Spit It Out
2. Heretic Anthem
3. Duality / Psychosocial

Spit It Out var så sjukt grym för att dom fick ALLA i hovet att sätta sig ner i efter "Part one" och sen hoppa upp och röja som fan! Även folk på läktaren (jag bland annat) röjde som in i helvete! Heretic Anthem inleds med att Corey säger till Cid (eller iaf nått liknande): "Let's get this going...... start if off Cid!" då släcks scenen och en spotlight riktas emot Cid samtidigt som nedräkningen börjar. "10-9-8-7-6-6-6-5-4-3-2-1...." Helt klart en grym låt. Duality och Psychosocial kommer på delad tredje plats för dom kan man texten utantill och de va bara en grym stämmning då! Det ända som jag kan säga att jag va besviken på är att dom inte spelade "Wait and Bleed" och kanske på att dom inte spelade "Pulse of the Maggots" men den är iofs fett lång så de gör inte lika mycket.

Aja, nu ska jag nog sova tror jag
Gonatt

Mr Tard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0