Chilla...

Idag har vart en jävligt soft dag faktiskt.
Är snart klar med min uppgift i "Arrangering & Komposition" där jag håller på att göra ett arr på låten "Through the fire and flames" med Dragonforce. Jag har inte så mycket kvar att göra på den. Har liksom gjort introt, mellanstick, refräng, mellanstick, herman's solo, sam's solo, hermam's 2:a solo och har bara deras dubbel solo, refräng och outro kvar på låten. För er som inte hänger med vad ett arr är etc så kan jag förklara vad jag håller på med.
Basically så ska jag "översätta" gitarrerna i låten till 2 Violiner, 1 Viola och en Cello. Sen ska vår lärare (David Lennartsson) skicka in noterna till några av sveriges bästa stråk-kvarterter och sen ska vi spela in när dom spelar våra arr.
Och för er som inte förstår svårighetsgraden på Through The Fire And Flames så kan ni ju ta och lyssna på låten så kommer ni förstår vad jag går igenom just nu....





Men men, annars har min dag vart (som sagt) jävligt chill. Drog till jacob och spela lite fotboll med Jacob, Rasmus, Mia och Leo. Sen kom man väl hem för en timme sen och bara softat ännu mer. Dock väntar jobb i helgen *gråt* men det blir nog najs ändå.

OCH så kommer ju Linda tillbaka på Söndag <3


- Mr Tard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0