Äntligen klar...!

Klockan är 03:07 och Nu har jag äntligen skrivit klart min hemtenta! Det tog bara 10 timmars pluggande idag.... jag lovar, jag har blivit en helt nu människa!

Njut av min avslutning till tentan och sen GOD NATT!

Hur har min bild av lärarens roll förändrats under delkursen?

Innan delkursen började så hade jag inte ås mycket tankar angående vad det egentligen går ut på att vara lärare. Jag hade ingen aning om att det finns så extremt mycket att ta hänsyn till såsom t.ex olika pedagogiska teorier och metoder etc. Jag anade att det skulle vara ett stort ansvar att bli lärare men jag visste inte att det var så mycket ansvar. Med det menar jag inte bara ansvar för elever utan även ansvar för planering, betyg, relationer med elever och kollegor etc. Jag känner att bara på några veckor så har jag vuxit väldigt mycket som person och det är mest på grund av seminarie diskussionerna om etnicitet och genus som jag har lärt mig att se saker från så många olika perspektiv. Inte bara på grund utav vad jag har lärt mig från föreläsningar och litteratur men också från det jag har lärt mig ifrån mina klasskamrater.


- Mr Tard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0