Party!!

ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS!!

Eftersom vi är en högskola (skyller vi på) så blir vi inte nollade... men nu är det äntligen fest!!! 12.000 personer på skolan....... och 600 kan komma in XD haha som tur är har man ju köpt biljett i förhand ;) så man kommer ju garanterat in höhö.

Har vart en jävligt seg dag idag faktiskt. Kom lite sent till lektionen, men det gjorde inget för Agneta (vår seminarielärare) var 15minuter försenad också hehe. Hade typ bara genomgång om föreläsning 5 & 6 och snackade om genus. Det är ett jävligt intressant ämne att diskutera faktiskt. För er som inte vet vad genus riktigt betyder så handlar det in ras/sex indelning (bland annat). Det handlar även lite om etnisitet men i allafall... Vi kom in på det heteronormala samhället och det är sjukt intressat (ja jag överanvänder ordet!) för varför är alla HBT (Homo-, Bi-, Transsexuella) klassade som "annorlunda" eller "speciella". Jag ska inte ta upp det vi diskuterade här (för det blir bara för mycket info och svammel) men jag tycker det är tragiskt på ett sätt att under pride så tycker folk inte det är något speciellt att en homosexuell person kommer och raggar på en. "Det är ju trots allt pride..." Men om vi drar framm klockan några månader skulle det vara väldigt konstigt om en homosexuell raggade på en.

Kommentarer någon?

Nu ska jag på fest :)


- Mr Tard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0