Skönt

Loggar in på blogg och ser att mina views har SKY ROCKETED på grund av att jag sa att jag börjat skriva igen på facebook. Alltid skönt att veta att folk är lite lagom nyfikna på vad jag gör med mitt liv (även om det inte är så intressant somd et borde).

Jag kanske påpekat det tidigare (men minnet sviker och jag orkar inte läsa om) men jag har nu börjat plugga på Södertörns Högskola. Jag har börjat plugga på programmet om heter (get ready!): Interkulturella Lärarutbildningen med inriktning mot grundskolans senare år och gymnasie. För er som inte kan läsa långa meningar (eller som inte hängde med i namnet) så tar vi det en gång till!

Interkulturella Lärarutbildningen med inriktning mot grundskolans senare år och gymnasie!


Ett långt namn på ett program (jag vet) men det är sjukt kul. Det är så OTROLIGT skönt att komma in i en klass där alla har blandade etniska bakgrunder och man kan ha normala diskussioner och argumentationer (UTANFÖR klassrummet) utan att någon blir förbannad eller tar illa upp. Senast idag hade jag en diskussion med några i klassen om homosexualitet och genus (dels för att vi hade tråkigt och dels för att vi precis hade haft en föreläsning om genus och sexualitet) och det var jävligt intressant :)

Dock hade vi den dryyyygaste föreläsningen om klassbegrepp. Sjukt jobbigt pga att folk höll aldrig käften och vägrade acceptera Markx's klassindelning >_< JOBBIGT!!!

men men, imorgon är en ny dag =)

- Mr Tard

Kommentarer
Postat av: commie

marx heter han väl!!!! och klass är ju intressant. PUSS

2009-09-07 @ 23:03:35
URL: http://outbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0