....Back

Jag har nu återvänt ifrån min London resa. Fan vad jag känner mig fri nu när jag hälsat på Liv och Frida. Jag känner mig männsklig igen. Fast jag har märk de senaste 2 veckorna att jag kommit in i någon slags Zombie-mode. Jag kan förklara;
  • Jag vaknar; äter frukost, glor på tv allt det där.
  • Jag jobbar; Är ledig ibland så då skippar jag det här steget.
  • Jag äter; ibland gör jag inte ens det
  • Jag spelar; Tv-spel, dator-spel W/E jag låter tiden rulla.
  • Jag går och lägger mig; oftast ganska sent så jag sover tills klockan 14.00.
Sen är det inte mer än det. Visserligen är jag pank just nu, men jag känner mig inte motiverad att göra något alls! Jag har faktiskt suttit och funderat på det där med meningen med livet och det är fan svårt. Tidigare har jag trott att meningen är unik och varje levande föremål har sin egen mening. Men nu känns det som att det bara är bullshit. Om man verkligen tänker på saken.... verkligen tänker.... så fins det egentligen inte någon mening. Förstå mig inte fel nu och tro att jag försöker uppmana något sorts kollektivt självmord. Nej nej! Det jag försöker säga är ett i grund och botten så finns det ingen mening. Hela våra liv så strävar vi efter kunskap. Vi går i skolan, vi jobbar, vi sportar, vi umgås etc. och igenom det så tar vi till oss kunskap. När vi sedan uppnått en viss gräns så går vi steget vidare. Vi studerar på högskolor och universitet för att kunna få ännu mer kunskap. Men vad gör vi efter det? Jo vi skaffar högbetalande jobb, vi gifter oss & vi skapar nytt liv. Sen börjar vi planera pensionen och disskuterar semestrar och aktiviteter med våran livspartner.

Denna cirkel upprepas sedan och vi dör. Våran kunskap förs vidare till våra barn och tillsslut dör de också. Och så vidare...

Är det verlkigen någon mening med det? Vad gör vi egentligen med våra liv? Nu kanske du har lust att kontra med: "Men det finns folk som gör skillnad här i världen! Forskare, doktorer, världsledare etc etc" Jag tänker inte neka det. De gör en skillnad här i världen, men för vem? jo för oss, för vår planet! Och varför? Så att vi ska må bra, ha roligt, vara lyckliga etc. Men vad är det för mening egentligen? Människan strävar alltid efter nya saker, det går ej att neka heller. Men jag tror vi fortfarande är på samma nivå som vi vart i flera tusentals år. Vi är nöjda med det vi har och vi njuter utav det, kommer det förbi något ännu bättre så är det ännu bättre och vi njuter av det istället.

Så varför finns vi? Är det kanske någon ond plan som aliens har skapat för att sedan utnyttja oss i något krig när vi "mognat"? Nej det tror jag inte.... men skulle det visa sig vara så, vad är då deras mening med livet? Allt detta är bara en ond cirkel...

Jobbig läge...

- Mr Tard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0